Zmniejszony rabat po obniżeniu wartości zamówienia

Punkty wyliczane z aktualnie składanego zamówienia wliczane są do puli aktywnych punktów. Jednak w przypadku, gdy Klient zmniejszy wartość zamówienia lub zamówiona ilość towaru będzie po prostu niedostępna, ilość punktów zostanie skorygowana i tym samym może ulec zmianie poziom rabatu, jakim zostanie finalnie objęte zamówienie.

Przykład 1

Pan Jan zamówił 1000 opakowań pewnego artykułu, co miało kosztować 6000 zł. Do zamówienia został przyznany rabat poziomu 3 w wysokości 10%. Jednak okazało się, że w magazynie było jedynie 500 opakowań zamówionej pozycji. Dlatego poziom rabatu został obniżony do 2 i do zamówienia udzielono 5% upustu.

Przykład 2

Pan Jan miał 12500 punktów, co zapewniało mu rabat poziomu 3. Złożył zamówienie za 1000 punktów, ale po weryfikacji stanów magazynowych okazało się, że będzie mógł kupić mniej niż zamówił i otrzyma za to tylko 500 punktów.

W chwili zakupu Pan Jan wciąż będzie miał 13000 aktywnych punktów, co upoważnia go do zakupu z rabatem poziomu 3. W tym przypadku rabat nie zostanie zmniejszony.