Pomoc

Przeglądanie katalogu

Jak sprawnie korzystać z wyszukiwarki asortymentu. Jak szukać wg kolorów? Jak szukać w wybranej kategorii? Jak określić rozmiar artykułu?

Aby uzyskać odpowiedzi na te pytania, obejrzyj nasz krótki wideo przewodnik.

W naszym sklepie używamy następnych jednostek miary:

  • szt - sztuka
  • par - para
  • kpl - komplet
  • wzk - wiązka
  • tor - torebka
  • opk - opakowanie
  • pud - pudełko
  • krt - karton

Pakowanie, tj. ilość sztuk w danej jednostce jest zależne od artykułu.

Niektóre artykuły są sprzedawane w tzw. mixach. To oznacza, że w jednym opakowaniu (np. pudełku) w rzeczywistości znajduje się kilka kolorów. Np. kolor, który w naszym serwisie oznaczony jest jako Mix 1 Wiosna, zawiera artykuły w kolorach: białym, pomarańczowym i żółtym.

Zdjęcia każdego z kolorów mixu są umieszczone na dole strony.

Abyś zawsze wiedział, jaki nowy asortyment pojawił się w naszej ofercie, wszystkie nowe artykuły oznaczamy żółtą etykietą "New", co w jęz. angielskim znaczy nowość.

Aby szybko przeglądać tylko nowe artykuły, wybierz z górnego menu Nowości.

Po sezonie sklepy zwykle obniżają ceny artykułów, aby wyzbyć się nadmiernych zapasów. My również obniżamy ceny niektórych pozycji. Artykuły te oznaczone są żółą etykietą Wyprzedaż, co z jęz. angielskiego oznacza wyprzedaż.

Aby szybko przeglądać tylko wyprzedawane artykuły, wybierz z górnego menu pozycję Wyprzedaże.

Kiedy szukamy interesujących nas artykułów, serwis może wyświetlić wyniki posortowane w różnej kolejności. Między innymi wg nazwy, ceny czy wielkości.

Możliwe jest jednak wyświetlenie wyników posortowanych wg trafności. Wówczas na początku listy znajdą się te artykuły, które wg wyszukiwarki najlepiej odpowiadają naszym kryteriom.

Np. jeśli szukamy "jesiennej róży", to na początku znajdziemy róże w jesiennych kolorach. Dopiero na kolejnych pozycjach listy znajdziemy pozostałe róże (np. w wiosennych kolorach) i inne jesienne artykuły, które nie są różami (np. kompozycje).

Nasza oferta zmienia się z dnia na dzień. Aby umożliwić Państwu możliwie szybkie dokonywanie zakupów, wszystkie nowości udostępniamy od razu po przyjęciu do magazynu.

W tym samym momencie rozpoczynamy też przygotowywanie zdjęć. Jednak w przypadku dużych dostaw sfotografowanie wszystkich artykułów może zająć nawet 3 dni.

Dlatego zdarza się, że w serwisie widoczne są artykuły bez zdjęć. Najpewniej zostaną wkrótce uzupełnione.

Zamówienia internetowe

Zapraszamy do obejrzenia krótkiego wideo przewodnika, w którym pokazujemy jak szybko i sprawnie robić zakupy w sklepie internetowym www.KwiatySztuczne.pl firmy Faktor.

Znakomita większość zamówień realizowana jest w ciągu jednego dnia roboczego. Nieduże zamówienia z dostawą przesyłką kurierską za pobraniem złożone przed południem są zwykle wysyłane jeszcze tego samego dnia roboczego.

Zamówienia opłacane przelewem z góry wysyłane są z chwilą, gdy środki zostaną zaksięgowane na którymś z naszych bankowych kont. Stałym Klientom, którym zależy na szybkiej dostawie, wysyłamy towar także po okazaniu potwierdzenia przelewu, który można wysłać do nas pocztą elektroniczną.

W okresie wzmożonego handlu, w przypadkach dużych zamówień, w których wystąpiły braki niektórych z zamówionych towarów, czas realizacji może wydłużyć się do trzech dni roboczych. Takie sytuacje zdarzają się jednak bardzo rzadko.

Przesyłki kurierskie nadajemy codziennie. Paczki dostarczane są w ciągu jednego dnia roboczego. W przypadku, gdy kurier nie zastanie odbiorcy pod wskazanym przez niego adresem, ponawia próbę doręczenia następnego dnia roboczego.

Aby zabezpieczyć się przed podobnymi sytuacjami, zalecamy wykupienie usługi PDI (Informacja Przed Doręczeniem). Kosztuje niewiele, a gwarantuje kontakt kuriera przed doręczeniem oraz daje odbiorcy możliwość zmiany adresu dostawy.

Zamówienia pocztowe nadawane są 2 razy w tygodniu. Paczki dostarczane są zwykle w przedziale od 2 do 7 dni roboczych. W przypadku nieudanego doręczenia listonosz zostawia awizo. Wówczas odbiorcę ma 14 dni na podjęcie przesyłki z urzędu pocztowego. Po tym czasie paczka wraca do nadawcy na koszt odbiorcy.

Usługa PDI (Informacja Przed Doręczeniem) zapewnia wcześniejszy kontakt z odbiorcą przesyłki, jeszcze przed jej dostarczeniem przez kuriera. Tuż po nadaniu przesyłki do odbiorcy wysyłany jest SMS z informacją o jej planowanym dostarczeniu. SMS zawiera także ewentualną wysokości kwoty pobrania.

Dodatkowo w dniu dostawy kurier kontaktuje się z odbiorcą i ustala porę doręczenia przesyłki. Wtedy też, bez dodatkowych formalności, odbiorca może wskazać inny adres niż ten, podany na liście przewozowym. Gdy doręczenie pod zmieniony adres będzie realizowane przez kurierów z tego samego terminala, nie jest naliczana dodatkowa opłata.

Usługa kosztuje 1,49 zł brutto. Usługa dostępna jest tylko przy dostawie kurierem.

Zamawiając w naszym sklepie internetowym sztuczne drzewka, należy uwzględnić ich wysokość.

Długość największej paczki jaką możemy wysłać kurierem nie może przekraczać 200 cm. Długość największej paczki jaką możemy wysłać Pocztą Polską nie może przekraczać 100 cm.

Wybierając płatność on-line Klient może opłacić zamówienie szybkim przelewem za pośrednictwem swojego banku albo kartą VISA lub MasterCard.

Aby uniknąć niezgodności w przypadku ewentualnego braku niektórych pozycji w naszej hurtowni, płatność będzie realizowana dopiero po skompletowaniu zamówienia. Link do formularza, w którym Klient dokonuje wyboru banku lub karty płatniczej, zostanie przesłany w wiadomości e-mail potwierdzającej kompletację zamówienia.

Ceny i rabaty

Ceny hurtowe w sklepie internetowym obowiązują, gdy wartość zakupów przekracza 1000 zł, licząc w cenach detalicznych brutto.

Po przekroczeniu tego progu koszyk zostanie przeliczony automatycznie.

Nasi Klienci mogą korzystać z jednorazowych rabatów udzielanych od wartości zamówienia lub ze stałych rabatów odpowiednio do ilości posiadanych punktów rabatowych zgodnie z zasadami Programu Rabatowego.

Rabaty jednorazowe udzielamy od wszystkich zakupów dokonanych w salonie sprzedaży lub sklepie internetowym. Poziom rabatu zależy od wartości zrealizowanego zamówienia liczonego wg cen hurtowych brutto.

Podczas składania zamówienia w sklepie internetowym rabat naliczany jest automatycznie.

PoziomWartość zamówieniaGrupa AGrupa B
Poziom 11500 zł3%1%
Poziom 23000 zł5%2%
Poziom 36000 zł10%5%
Poziom 410000 zł15%7%
Poziom 520000 zł20%10%

Wysokość rabatu dla każdej pozycji zamówienia zależy od poziomu rabatu oraz grupy rabatowej, do której należy dany artykuł. Informacje o grupie rabatowej artykułów zamieszczone są na stronie każdego artykułu w zakładce Rabaty.

Ze stałego rabatu mogą korzystać Klienci, którzy posiadają aktywne konto w naszym serwisie internetowym lub aktywną kartę rabatową dla Klientów kupujących w salonie sprzedaży.

Przy każdym zakupie, w salonie sprzedaży lub w naszych sklepach internetowych, do karty rabatowej powiązanej z kontem Klienta, doliczane są punkty rabatowe. Punkty wynikające z realizowanego koszyka wliczane są do puli aktywnych punktów.

Punkty za każdy zakup ważne są 12 miesięcy. Poziom stałego rabatu zależy od ilości aktywnych punktów i naliczany jest wg tabeli poniżej.

PoziomIlość punktówGrupa AGrupa B
Poziom 125003%1%
Poziom 260005%2%
Poziom 31250010%5%
Poziom 42500015%7%
Poziom 55000020%10%

Wysokość rabatu dla każdej pozycji zamówienia zależy od poziomu rabatu oraz grupy rabatowej, do której należy dany artykuł. Informacje o grupie rabatowej oraz wartości punktowej artykułów zamieszczone są na stronie każdego artykułu w zakładce Rabaty.

Przy każdym zakupie na kartę rabatową Klienta naliczane są punkty. Wszystkie punkty ważne są przez 12 miesięcy od daty zakupu. Ilość ważnych punktów na karcie rabatowej decyduje o poziomie rabatu, jakim może zostać objęte zamówienie.

Punkty rabatowe z bieżącego zamówienia są wliczane do puli aktywnych punktów i tym samym podnoszą rabat dla tego zamówienia.

Punkty nie ulegają "wykorzystaniu". Po każdej transakcji dodawane są kolejne punkty. Punkty starsze niż 12 miesięcy nie są brane pod uwagę przy wyliczaniu sumy aktywnych punktów.

W przypadku korekty zamówienia lub zwrotu towaru ilość punktów na karcie jest korygowana.

Przykład 1

1 stycznia 2016 roku pan Jan zrobił zamówienie, za które przyznano mu 1000 punktów. 1 listopada 2016 roku ponownie robi zamówienie, za które otrzyma 2000 punktów. W chwili składania zamówienia ma 3000 aktywnych punktów, co powoduje, że jego zamówienie zostaje objęte rabatem poziomu 1. Dzięki temu, zależnie od wybranego asortymentu, na wszystkie pozycje zostanie naliczony upust 1% lub 3%.

Przykład 2

1 stycznia 2017 roku pan Jan robi zamówienie, za które otrzyma 4000 punktów. 1000 punktów, które przyznano mu rok wcześniej, straciło już ważność. Ale wciąż ma 2000 punktów za zakupy z 1 listopada 2016 roku. Dzięki temu w chwili składania zamówienia ma 6000 aktywnych punktów. W efekcie do jego zamówienia zostanie naliczony rabat poziomu 2, czyli 2% i 5%.

Jeśli zamówienie może zostać objęte rabatem, które wynika z jego wartości oraz z ilości posiadanych przez Klienta punktów, zostanie naliczony rabat bardziej korzystny.

Przykład

Pan Jan ma tylko 2500 aktywnych punktów, ale wartość jego zamówienia przekracza 3000 zł. Z posiadanych punktów rabatowych wynikałby rabat poziomu 1. Ale panu Janowi przysługuje także rabat poziomu 2, który wynika z wartości zamówienia.

Zamówienia pana Jana zostanie objęte rabatem poziomu 2.

Rabatem objęte mogą być wyłącznie zamówienia hurtowe.

Przykład

Pan Jan ma 13000 punktów, ale w koszyku ma tylko jeden artykuł za łączną kwotę 300 zł. Mimo, iż pan Jan ma stały rabat poziomu 3, jego zamówienie kalkulowane jest wg cen detalicznych, więc nie zostanie objęte rabatem.

Punkty wyliczane z aktualnie składanego zamówienia wliczane są do puli aktywnych punktów. Jednak w przypadku, gdy Klient zmniejszy wartość zamówienia lub zamówiona ilość towaru będzie po prostu niedostępna, ilość punktów zostanie skorygowana i tym samym może ulec zmianie poziom rabatu, jakim zostanie finalnie objęte zamówienie.

Przykład 1

Pan Jan zamówił 1000 opakowań pewnego artykułu, co miało kosztować 6000 zł. Do zamówienia został przyznany rabat poziomu 3 w wysokości 10%. Jednak okazało się, że w magazynie było jedynie 500 opakowań zamówionej pozycji. Dlatego poziom rabatu został obniżony do 2 i do zamówienia udzielono 5% upustu.

Przykład 2

Pan Jan miał 12500 punktów, co zapewniało mu rabat poziomu 3. Złożył zamówienie za 1000 punktów, ale po weryfikacji stanów magazynowych okazało się, że będzie mógł kupić mniej niż zamówił i otrzyma za to tylko 500 punktów.

W chwili zakupu Pan Jan wciąż będzie miał 13000 aktywnych punktów, co upoważnia go do zakupu z rabatem poziomu 3. W tym przypadku rabat nie zostanie zmniejszony.

Okazjonalnie organizujemy akcje promocyjne, podczas których wysyłamy Państwu specjalne kody rabatowe. Naszym Stałym Klientom przesyłamy je za pomocą biuletynów e-mail lub SMS. Każdy kod ma określoną przydatność i może zostać użyty wyłącznie raz.

Otrzymany kod należy wpisać w odpowiednie pole pod koszykiem. Jeśli rabat wynikający z polityki rabatowej przewyższy rabat, do którego uprawnia kod rabatowy, kod nie zostanie użyty i będzie można wykorzystać go przy kolejnych zakupach.

Użytkownie fontann wodnych

Aby mieć gwarancję, że do powietrza nie przedostają się wolne rodniki i zarodki pleśniowe, woda w fontannach wodnych powinna być wymieniana mnie więcej raz na tydzień.

API - Interfejs programistyczny aplikacji

API to interfejs programistyczny aplikacji (ang. Application Programming Interface), który należy traktować jako ściśle określony zestaw reguł, za pomocą których programy komunikują się między sobą.

Dzięki naszemu API możecie Państwo skonfigurować swoje oprogramowanie (np. WF-Mag od WAPRO lub Subiekt GT od InsERT) w taki sposób, aby umożliwić komunikację z naszym systemem. Pozwoli to Państwu na automatyzację procesów, które dotychczas wykonywaliście Państwo ręcznie.

W chwili obecnej nasze API pozwala na:

  • Pobieranie oferty w formacie XML
  • Monitorowanie statusu zamówienia
  • Monitorowanie statusu reklamacji

Dodatkowo udostępniamy funkcję umożliwiającą sprawdzenie poprawności posiadanego identyfikatora API i tokenu.

Sposób użycia

Aby korzystać z API konieczne jest posiadanie unikalnego identyfikatora API i tokenu.

Swój identyfikator znajdziecie Państwo w sekcji API w ustawieniach konta.

Identyfikator API zostanie wygenerowany dopiero po aktywacji konta.

Token jest ciągiem ośmiu pierwszych znaków z wyniku funkcji haszującej wykorzystującej algorytm SHA1. Argumentem funkcji będzie łańcuch znaków składający się z adresu e-mail oraz bieżącej daty w formacie "RRRR-MM-DD".

Adres e-mail musi być podany małymi literami.

Przykład

Załóżmy, że istnieje użytkownik Jan Zakupowy, którego unikalny identyfikator API to MjE5MA, a adres e-mail to janzakupowy@poczta.pl. Jan, chcąc skorzystać z API w dniu 18 marca 2015 r., będzie musiał wygenerować swój token za pomocą funkcji haszującej:

sha1(janzakupowy@poczta.pl2015-03-18)

Funkcja powinna zwrócić wartość BAE1360C.

Mając identyfikator API i token, Jan może wywołać funkcję hello, która zweryfikuje ich poprawność. W tym celu należy wysłać żądanie POST na adres:

https://www.kwiatysztuczne.pl/api/hello/

W jego treści należy podać dane do logowania:

api_key=MjE5MA&api_token=BAE1360C

W odpowiedzi Jan otrzyma plik XML o zawartości podobnej do poniższej:

<hello>
  <result>Hello Jan!</result>
</hello>

Jeśli identyfikator API lub token będą niepoprawne, Jan otrzyma plik XML o zawartości podobnej do poniższej:

<hello>
  <error description="Niepoprawny identyfikator API lub token">100</error>
</hello>

W celu sprawdzenia poprawności identyfikatora API i tokenu należy wysłać żądanie POST na adres:

https://www.kwiatysztuczne.pl/api/hello/

W jego treści należy podać dane do logowania, np:

api_key=MjE5MA&api_token=BAE1360C

W przypadku poprawnej autoryzacji serwer zwróci plik XML o zawartości podobnej do poniższej:

<hello>
  <result>Hello Jan!</result>
</hello>

Jeśli identyfikator API lub token będą niepoprawne, serwer zwróci plik XML o zawartości podobnej do poniższej:

<hello>
  <error description="Niepoprawny identyfikator API lub token">100</error>
</hello>

Każdą z Państwa list, którymi można zarządzać w sekcji Twoje listy, można pobrać w formacie XML. W tym celu należy skorzystać z przycisku Pobierz znajdującego się przy każdej liście bądź wysłać żądanie POST na adres:

https://www.kwiatysztuczne.pl/api/product-offer/<list_no>/

gdzie <list_no> należy zastąpić numerem właściwej listy artykułów. W treści żądania należy podać dane do logowania, np:

api_key=MjE5MA&api_token=BAE1360C

Funkcja product-offer pozwala na przekazanie dodatkowych parametrów:

  • language - język w jakim ma zostać wygenerowana oferta; poprawne wartości: pl, en, ru, wartość domyślna: pl
  • gross_prices - wskazuje, w XML mają być podane ceny netto, czy brutto; poprawne wartości: true lub false, wartość domyślna: true
  • currency - wskazuje walutę, w jakiej mają być podane ceny; poprawne wartości: PLN, EUR, USD, wartość domyślna: PLN
  • margin - ustala marżę, z jaką mają być podane ceny; poprawne wartości: liczba większa lub równa zero podana w formacie #.##, wartość domyślna: 0

Poniższy przykład pokazuje żądanie wygenerowania oferty z listy nr 18. Ceny w ofercie będą cenami netto w walucie EUR z uwzględnieniem 32% marży.

https://www.kwiatysztuczne.pl/api/product-offer/18/?gross_prices=false&currency=EUR&margin=0.32

W odpowiedzi serwer zwróci plik XML o zawartości podobnej do poniższej:

<productOffer>
  <header>
    <offerNo>18</offerNo>
    <offerDate>2015-03-21</offerDate>
    <title>Róże</title>
    <description>Oferta róży dla PHU Magnolia</description>
    <gross_prices>false</gross_prices>
    <currency>EUR</currency>
    <margin>0.32</margin>
  </header>
  <items>
    <item>
      <symbol>A565</symbol>
      <name>Płatki - usta x 100 szt</name>
      <unit name="Torebka">bag</unit>
      <price>0.4124</price>
      <packing>
        <msu name="Minimalna jednostka sprzedaży">1</msu>
        <crt name="Karton">7200</crt>
      </packing>
    </item>
    <item>
      <symbol>W072</symbol>
      <name>Róża w pąku</name>
      <colors>
        <color>
          <symbol>W072-11</symbol>
          <code>S-36</code>
          <name>Orange/Yellow/Dk. Edge</name>
        </color>
        <color>
          <symbol>W072-13</symbol>
          <code>S-27/S-25</code>
          <name>Tea/Pink</name>
        </color>
      </colors>
      <unit name="Sztuka">pcs</unit>
      <price>0.1137</price>
      <packing>
        <msu name="Minimalna jednostka sprzedaży">12</msu>
        <pck name="Opakowanie">12</pck>
        <box name="Pudełko">144</box>
        <crt name="Karton">1728</crt>
      </packing>
    </item>
  </items>
</productOffer>

Aby sprawdzić status Państwa zamówienia za pomocą API, należy wysłać żądanie POST na adres:

https://www.kwiatysztuczne.pl/api/order-status/<order_no>/

gdzie <order_no> należy zastąpić numerem właściwego zamówienia. W treści żądania należy podać dane do logowania, np:

api_key=MjE5MA&api_token=BAE1360C

Funkcja order-status pozwala na przekazanie dodatkowych parametrów:

  • language - język w jakim ma zostać wygenerowana oferta; poprawne wartości: pl, en, ru, wartość domyślna: pl

Poniższy przykład pokazuje żądanie informacji o statusie zamówienia w języku polskim.

https://www.kwiatysztuczne.pl/api/order-status/18/?language=pl

W odpowiedzi serwer zwróci plik XML o zawartości podobnej do poniższej:

<orderStatus>
  <orderNo>16873</orderNo>
  <statusNo>70</statusNo>
  <createDate>2015-03-17</createDate>
  <changeDate>2015-03-17</changeDate>
  <description>Gotowe do odbioru</description>
</orderStatus>

Aby sprawdzić status Państwa reklamacji za pomocą API, należy wysłać żądanie POST na adres:

https://www.kwiatysztuczne.pl/api/complaint-status/<complaint_no>/

gdzie <complaint_no> należy zastąpić numerem właściwej reklamacji. W treści żądania należy podać dane do logowania, np:

api_key=MjE5MA&api_token=BAE1360C

Funkcja order-status pozwala na przekazanie dodatkowych parametrów:

  • language - język w jakim ma zostać wygenerowana oferta; poprawne wartości: pl, en, ru, wartość domyślna: pl

Poniższy przykład pokazuje żądanie informacji o statusie reklamacji w języku angielskim.

https://www.kwiatysztuczne.pl/api/complaint-status/243/?language=en

W odpowiedzi serwer zwróci plik XML o zawartości podobnej do poniższej:

<complaintStatus>
  <complaintNo>13</complaintNo>
  <orderNo>16724</orderNo>
  <orderDate>2015-03-10</orderDate>
  <createDate>2015-03-21</createDate>
  <changeDate>2015-03-21</changeDate>
  <statusNo>30</statusNo>
  <description>Zaakceptowane</description>
</complaintStatus>

Jeśli funkcja API zwraca błąd autoryzacji (nr 100), należy upewnić się, że:

  • Konto jest aktywne - można to sprawdzić w sekcji Szczegóły konta
  • Identyfikator API został podany z uwzględnieniem wielkości liter jak w sekcji API
  • Token został podany wielkimi literami
  • Podczas generowania tokenu adres e-mail został podany małymi literami
  • Podczas generowania tokenu podano bieżącą datę
  • Na końcu adresu URL podano ukośnik, np. .../api/order-status/5032/